De live chat service van Chatkracht is van toegevoegde waarde voor Sportclubs, omdat het de bereikbaarheid van de sportclubs verbeterd en het voor tijdsbesparing kan zorgen. Doormiddel van de live chat service van Chatkracht kunnen websitebezoekers 72 uur per week contact opnemen en worden deze website bezoekers altijd binnen 30 seconden te woord gestaan. Hierdoor is de sportclub ook bereikbaar buiten de algemene tijden en kunnen klanten ook buiten deze tijden vragen stellen. Contact leggen met een organisatie doormiddel van de live chat service van Chatkracht is voor website bezoekers erg laagdrempelig. Hierdoor nemen klanten sneller en makkelijker contact op met de organisatie. Het persoonlijke antwoord door een van de chat specialisten van Chatkracht geeft vertrouwen bij de websitebezoeker. 

Aan het begin van een samenwerking tussen Chatkracht en een klant, wordt er altijd gevraagd of de klant een kenniscentrum in kan vullen. In dit kenniscentrum kan de klant aangeven hoe de chat moet worden opgepakt. Daarnaast ontvangt Chatkracht een bult aan informatie de gebruikt kan worden om de chat te beantwoorden. Als een klant geïnteresseerd is in een van de producten of diensten van een bedrijf, probeert Chatkracht de contactgegevens van de klant te achterhalen. Hierdoor heeft een bedrijf een warme lead. Het bedrijf hoeft dan alleen nog maar de sale te maken. In het geval van een sportclub zou dat kunnen gaan om het lid worden bij de club. Dit kan via een chat worden geregeld.  

Een samenwerking voor de live chat service met Chatkracht is erg transparant. Alle binnen komende chatgesprekken kunnen worden doorgestuurd naar het bedrijf waar de chat via binnen is gekomen. 

Kortom, de live chat service is een handige tool voor sportclubs. Die hierdoor langer bereikbaar zijn voor vragen van website bezoekers. Daarnaast kunnen ook mensen via de chat lid kunnen worden de sportclub.